Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over een Charmcamp? 

Op deze pagina lees je de veelgestelde vragen. Op deze manier krijg je zo snel mogelijk reactie op jouw vraag. Staat je vraag hier niet tussen? Dan raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. 

Charmcamp reserveringen & betalingen

Het gebeurt wel eens dat je reservering niet zichtbaar is in jouw gastenomgeving. Om je reservering toe te voegen aan je account kun je contact opnemen met de klantenservice.

Het is soms mogelijk om een voorkeur voor een specifieke plek aan te geven. Ben je eerder op een Charmcamp geweest, en herinner je je die ene mooie plek aan het water nog? Of kampeer je met een ander gezin en willen jullie naast elkaar staan? Dan kun je je voorkeursplek selecteren in de stap 'Selecteer de voorkeurslocatie' wanneer je jouw verblijf reserveert. Hierbij overnacht je gegarandeerd op de plek naar jouw keuze. Let op! Indien je een voorkeursplek aangeeft, komen er voorkeurskosten bij. Twijfel je over je plek? Neem dan contact met ons op. 

We adviseren je om vooraf te reserveren om teleurstellingen te voorkomen. Bij Charmcamp bieden we kleinschalige campings aan en is de kans groot dat je jouw plek anders misloopt, zeker in het hoogseizoen. Uiteraard kun je vooraf ook altijd even telefonisch of per mail contact opnemen.

De bij te boeken extra’s zijn per camping verschillend, maar extra’s kunnen zijn: een koelkast voor koude drankjes tijdens de warme dagen, een kinderbedje in de safaritent of het meenemen van jouw huisdier!

Wil je een annuleringsverzekering afsluiten voor je reservering? Dit kun je tijdens het reserveren bij de laatste stap doen. 

Je kunt onze annuleringsvoorwaarden hier terugvinden. 

Mocht je onverhoopt een dubbele reservering hebben gemaakt, dan vragen we je dit binnen 24 uur aan ons door te geven. Wij kunnen dan de tweede reservering kosteloos laten vervallen.

Dat is mogelijk! Je kunt dit online doen door twee of meer losse reserveringen te plaatsen. Het is ook mogelijk om één reservering te maken voor meerdere plekken. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.   

De hoofdboeker dient minimaal 18 jaar oud te zijn en zelf ook op de Charmcamp te verblijven.

Wat jammer dat je je reservering wilt annuleren. Hiervoor kun je het best contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen de reservering voor je annuleren. Let op! Je kunt de reservering binnen 24 uur kosteloos annuleren. Na 24 uur zijn hier annuleringskosten aan verbonden.

Als je op de Charmcamp website boekt, is het mogelijk om éénmalig om te boeken. Dit kan tot 2 weken voor aankomst, mits er beschikbaarheid is. Omboeken kan naar een andere camping en/of datum. Hiervoor dien je contact met ons op te nemen, zodat wij jouw reservering kunnen aanpassen. Mocht je reservering zijn aangepast en de prijs komt lager uit dan de originele prijs, dan heb je geen recht op restitutie. Mocht de prijs hoger zijn, dan dien je het verschil bij te betalen. Wanneer jouw reservering is aangepast krijg je van ons een nieuwe bevestiging (met een betaallink). Ook zullen wij de camping op de hoogte brengen van de wijzigingen.

Bij je reservering kun je op het kostenoverzicht zien welke kosten je vooraf betaalt en welke kosten je op de camping zelf dient te betalen. Vaak is dit de borg, toeristenbelasting en eventuele extra's zoals lakenpakketten of kinderpakketten. Dit verschilt echter per camping, dus kijk altijd goed je reserveringsoverzicht na.

Wanneer je bij je reservering een extra tentje wilt plaatsen, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

De toeristenbelasting wordt weergeven in de disclaimer in het prijsoverzicht en wordt afgerekend op de camping.

Aankomst & vertrek

Op de meeste campings kun je inchecken vanaf 15:00 uur. Wil je eerder inchecken? Dat kan in sommige gevallen, maar is dan wel afhankelijk van de beschikbaarheid. Ook kan het zijn dat de accommodatie nog wordt schoongemaakt. Neem contact op met de camping of onze klantenservice en vraag naar de mogelijkheden.

Wil je later dan de aangegeven inchecktijden inchecken? Dat kan in sommige gevallen, maar is afhankelijk van de camping. Neem contact op met de camping of onze klantenservice en vraag naar de mogelijkheden.

Op de meeste campings kun je uitchecken tot 10:00 uur. Wil je later uitchecken? Dat kan in sommige gevallen, maar is afhankelijk van de beschikbaarheid. Als er op jouw dag van vertrek nieuwe gasten in de accommodatie komen, zal later uitchecken vaak niet gaan. Sommige campings staan een late uitcheck toe tegen een toeslag. Neem contact op met de camping of onze klantenservice en vraag naar de mogelijkheden.

Dit is verschillend per camping. Neem contact op met de camping wanneer je bezoek wilt uitnodigen tijdens je verblijf. De contactgegevens van de camping vind je op je reserveringsbevestiging.

Om je voorwerp zo snel mogelijk terug te vinden kun je het best contact opnemen met de camping zelf. De contactgegevens kun je vinden op je reserveringsbevestiging.

De safaritenten

Onze safaritenten zijn standaard uitgerust met kussens en dekbedden. Een lakenpakket is bij de meeste campings optioneel bij te boeken bij je reservering. Op sommige campings is dit verplicht of juist niet mogelijk om bij te boeken. De prijzen en opties verschillen per camping en staan aangegeven op de desbetreffende campingpagina tijdens het reserveren bij 'opties en toeslagen'. Weet je niet zeker of dit is toegevoegd aan je reservering? Dit staat aangegeven op het kostenoverzicht op je reserveringsbevestiging. Wil je alsnog lakenpakketten bijboeken? Neem dan contact op met onze klantenservice. Als je zelf lakens meeneemt, let er dan op dat je de juiste maat meeneemt.

De eindschoonmaak van de safaritent is bij de meeste campings verplicht en zit daarom al inbegrepen in je reservering. Deze informatie kun je terugzien op de campingpagina of op je reserveringsbevestiging.

Op de campingpagina kun je bij elke accommodatie een inventarislijst vinden van de accommodatie.

Het is niet toegestaan om te roken in de accommodaties van Charmcamp. Het is wel toegestaan om te roken op de veranda van de safaritent.

Alle safaritenten zijn bestand tegen neerslag. Je hoeft je geen zorgen te maken over natte voeten of een lekkende tent.   

Voor vertrek vragen we je om de plek of accommodatie achter te laten zoals je deze aantrof bij aankomst. Denk hierbij aan de koelkast uitruimen, vuilnis wegbrengen, de bedden afhalen en de vloer bezemen. Mogelijk vraagt de camping nog iets extra's. Vraag dit altijd even na bij de camping.

De Charmcamps

Op onze kleinschalige campings kun je allerlei soorten verblijf boeken. Zo kun je bij ons terecht voor een kampeer- of caravanplaats en is het mogelijk een natuurkampeerplaats te boeken. Wil je wat meer gemak ervaren tijdens je vakantie? Dan is een safaritent wellicht een leuke optie! Deze tenten zijn van alle gemakken voorzien.

Het formaat van de kampeerplekken is vaak te vinden bij de omschrijving van de plekken. Indien je hier niet uitkomt en advies wenst, raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice.

Dit is per camping verschillend. Onder het kopje “praktische informatie” op de campingpagina staat dit aangegeven. Daarnaast staan onze collega’s voor je klaar om je per mail of telefonisch te helpen.

Bij sommige Charmcamp locaties is dit mogelijk tegen een kleine vergoeding. Het aanbod hierin is beperkt, vraag onze klantenservice gerust naar de mogelijkheden.

Actuele informatie over de voorzieningen, praktische informatie en veelgestelde vragen over de camping zijn terug te vinden op de campingpagina.

Het is zeker mogelijk om je huisdier mee te nemen! Bij verschillende campings is dit toegestaan. Bekijk hier de campings waar huisdieren welkom zijn. Er zijn ook campings waar het niet mogelijk is om je huisdier mee naartoe te nemen. Bekijk tijdens het reserveren daarom goed of je huisdier mee mag op vakantie.

Dit is per Charmcamp verschillend en veelal ook afhankelijk van de weersomstandigheden. Onze klantenservice staat voor je klaar wanneer je hier meer informatie over wenst.

Tijdens het inchecken op de camping betaal je op sommige campings borg. Wanneer de safaritent in goede orde is achtergelaten krijg je de borg uiteraard terug. Het kan tot 14 dagen na vertrek duren voordat de camping het bedrag terugstort.

Betalingen

Je reservering bij Charmcamp kun je veilig betalen met onder andere iDeal, Mastercard, Maestro, Bancontact en Sofort.

Het is alleen mogelijk om het geld over te maken via de betalingslink in de reserveringsbevestiging. Het is hierbij belangrijk om alle gegevens juist over te nemen. Hiervan krijgt u een betaalbevestiging toegestuurd via e-mail. Dit kan even duren voordat het binnen is.

Ja! Wanneer je betaling succesvol is afgerond krijg je van ons een betalingsbevestiging in je mail. Het kan even duren voordat deze binnen is.

Klantenservice

Charmcamp is elke werkdag bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 - 12:00 uur / 13:00 - 17:00 uur. Je kunt ons telefonisch bereiken via +31 (0)186 820 996, via het contactformulier, via de online chat of stuur je vraag per mail.

Wat jammer om te horen dat je een klacht hebt. Je kunt je klacht doorgeven via ons contactformulier of via info@charmcamp.nl. Het is ook mogelijk om de klacht telefonisch door te geven.